Vrah mezi námi
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, kriminální, film-noir
- Délka:
- 117 min
- Země:
- Německo, 1931
Upravit profil
Prototyp thrilleru (Lang jako jeden z iniciátorů tohoto dnes spíše amerického žánru, vliv Langa na Hitchcocka) a jeden z nejvýznamnějších německých filmů zvukové éry. Podobně jako u Kabinetu dr. Caligariho byl scénář inspirován skutečnou...
Popis
Prototyp thrilleru (Lang jako jeden z iniciátorů tohoto dnes spíše amerického žánru, vliv Langa na Hitchcocka) a jeden z nejvýznamnějších německých filmů zvukové éry.
Podobně jako u Kabinetu dr. Caligariho byl scénář inspirován skutečnou událostí. Hlavní postavou filmuje sériový vrah (zde navíc pedofil), kterého žene neovladatelný pud zabíjet. V životní roli zde zazářil Peter Lore (později znám, v porovnání s úspěchy Karlofa, Price, nebo Leeho, jako poněkud opomíjený představitel padouchů).
Vedle sugestivního ztvárnění metaforických obrazů (proslulý balónek symbolizující unikající dětskou duši) nabízí Vrah mezi námi silné dokumentární kvality (narozdíl od jiných filmů s příbuznými rysy, jako je například naivní Mlčení jehňátek), a to především u scén znázorňujících práci policejního týmu. Tvar snímku však ve své době nabídl i společenskou metaforu na nastávající nacistické represe. Nechybí v něm ani Langovo oblíbené ztvárnění zuboženého davu v roli problematického mstitele.
Podobně jako u Kabinetu dr. Caligariho byl scénář inspirován skutečnou událostí. Hlavní postavou filmuje sériový vrah (zde navíc pedofil), kterého žene neovladatelný pud zabíjet. V životní roli zde zazářil Peter Lore (později znám, v porovnání s úspěchy Karlofa, Price, nebo Leeho, jako poněkud opomíjený představitel padouchů).
Vedle sugestivního ztvárnění metaforických obrazů (proslulý balónek symbolizující unikající dětskou duši) nabízí Vrah mezi námi silné dokumentární kvality (narozdíl od jiných filmů s příbuznými rysy, jako je například naivní Mlčení jehňátek), a to především u scén znázorňujících práci policejního týmu. Tvar snímku však ve své době nabídl i společenskou metaforu na nastávající nacistické represe. Nechybí v něm ani Langovo oblíbené ztvárnění zuboženého davu v roli problematického mstitele.