Zuřivost
Typ:
film
Žánr:
drama, kriminální
Délka:
95 min
Motto:
Laskavým slovem a namířenou pistoli dosáhnete mnohem víc než jen laskavým slovem.
Země:
USA, 1999
Začalo to třemi výstřely. Helen se náhle v noci probudila a spatřila svého žárlivého manžela Warrena s pistolí v ruce, stojícího nad mrtvolou neznámého muže. Moment, vždyt' ten muž na podlaze nebyl neznámý, byl to Warrenův obchodní partner...

Popis

Začalo to třemi výstřely. Helen se náhle v noci probudila a spatřila svého žárlivého manžela Warrena s pistolí v ruce, stojícího nad mrtvolou neznámého muže. Moment, vždyt' ten muž na podlaze nebyl neznámý, byl to Warrenův obchodní partner Justin. To ale Warren nevěděl - alespoň to tvrdí. Jenomže Helen mu to, stejně jako nimravý detektiv v nejlepších letech Tyler a jeho mladý kolega Agee, nevěřila, a tak od něj odešla. Přijala místo asistentky u výstředního počítačového šílence Nortona Morgana. Toho pro změnu opustil jeho bývalý poddajný a věrný asistent Tennel, aby mohl konečně žít svůj vlastní život a věnovat se filmu. Začal pracovat ve videopůjčovně, kde se zamiloval do prostořeké kleptomanky Annabel, což se nelíbilo jejímu vznětlivému bratrovi Sidneymu, kterého nedávno pustili z basy. Annabel se pro změnu seznámila s ambiciózním právníkem Timem, a to se zase nezamlouvalo jeho labilnímu příteli Chrisovi. Zřejmě již tušíte, že se jedná o další tzv. ensemble film - tedy snímek, v němž vystupuje víc hlavních postav než obvykle a jehož příběh je založen převážně na jejich interakci, ze které je v závěru obvykle uplácána jakási kompaktní výpověď. Ta je zde zcela evidentní - držení střelné zbraně, at už nezákonné či zákonné, si vždy říká o veliké problémy. Jednotlivé postavy nepojí pouze jejich různorodé vztahy, ale zejména to, že všichni vlastní zbraň. Film si totiž pohrává především se soudobou fascinací střelnými zbraněmi, s problémy spojenými s jejich držením a z nich odvozenými potenciálními tragickými následky. Zuřivost by se dala přirovnat například k nedávno uvedené Magnolii, ale pouze žánrově, kvalitou rozhodně nikoli.

Film sice potěší velmi vstřícným obsazením, ale pouze navenek. Herecké výkony nejsou vyloženě špatné, avšak to, co bylo v Magnolii a rozhodně by mělo být v ostatních podobných filmech hlavní devizou, je táhne hluboko ke dnu. Je tu pochopitelně řeč o scénáři. Byť nejsou jeho postavy tak úplně nezajímavé, jejich charakteristika není místy dostatečně dotažená a především - jejich vzájemné vztahy nejsou právě přesvědčivé. Výsledně jsou tudíž znuděnému publiku naprosto ukradené.