Žena
- Typ:
- film
- Žánr:
- drama, horor, kriminální
- Délka:
- 101 min
- Země:
- USA, 2011
Upravit profil
Již první snímek režiséra Luckyho McKeeho May (2002) publikum výrazně polarizoval a stejný osud potkal všechny jeho další snímky. Tvůrce mnohými uznávaný jako jeden z nejosobitějších autorů současné americké kinematografie své filmy pojímá jako...
Popis
Již první snímek režiséra Luckyho McKeeho May (2002) publikum výrazně polarizoval a stejný osud potkal všechny jeho další snímky. Tvůrce mnohými uznávaný jako jeden z nejosobitějších autorů současné americké kinematografie své filmy pojímá jako provokativní horory všednodennosti. Zatímco v typických žánrových snímcích sledujeme postavy, které musejí čelit něčemu neuchopitelnému, co ohrožuje jejich racionalitu i životy, McKee zavádí diváky do světů, které jsou zdánlivě stejné jako obyčejná realita. Ale fasádou každodennosti čím dál tím více proniká něco znepokojivého, co je o to zlověstnější, čím více nám to připomíná věci důvěrně známé.
Ve svém posledním snímku, který proslul zjitřenou reakcí šokovaného diváka během premiéry na festivalu Sundance, se režisér inspiroval brakovým a zpackaným kanibalským hororem Offspring (2009), přičemž otočil jeho zápletku. Divoká kanibalka přebývající v amerických lesích se tentokrát ocitá v roli kořisti, když padne do hledáčku zaměřovače vzorňáckého otce jedné středostavovské rodiny. Podobně jako David Lynch v Modrém sametu (1986) odhalil monstrozitu amerického předměstí, nyní Lucky McKee ukazuje zvrácenost okázale zásadové a tradičními hodnotami se zaštiťující patriarchální společnosti.
Žena představuje uhrančivě vytříbený film, který mimo jiné zaujme dokonalou symbiózou hudby s obrazem a zcela precizní režií. Především ale svými mnohoznačnými obrazy rodinné idyly zneklidňuje víc, než mainstreamové horory, které se jen předhánějí ve vršení explicitních krváren.
Ve svém posledním snímku, který proslul zjitřenou reakcí šokovaného diváka během premiéry na festivalu Sundance, se režisér inspiroval brakovým a zpackaným kanibalským hororem Offspring (2009), přičemž otočil jeho zápletku. Divoká kanibalka přebývající v amerických lesích se tentokrát ocitá v roli kořisti, když padne do hledáčku zaměřovače vzorňáckého otce jedné středostavovské rodiny. Podobně jako David Lynch v Modrém sametu (1986) odhalil monstrozitu amerického předměstí, nyní Lucky McKee ukazuje zvrácenost okázale zásadové a tradičními hodnotami se zaštiťující patriarchální společnosti.
Žena představuje uhrančivě vytříbený film, který mimo jiné zaujme dokonalou symbiózou hudby s obrazem a zcela precizní režií. Především ale svými mnohoznačnými obrazy rodinné idyly zneklidňuje víc, než mainstreamové horory, které se jen předhánějí ve vršení explicitních krváren.