The Man Who Wouldn't Keep Quiet
- Typ:
- film
- Žánr:
- životopisný, tv film
- Země:
- Anglie, 1970
Upravit profil
Film Muž, který nemlčel natočil Leslie Woodhead roku 1970 v rámci svého angažmá v regionální televizní stanici Granada TV. Během vojenské služby se Woodhead naučil rusky a začal pracovat jako editor zpravodajských aktualit World in Action, kde...
Popis
Film Muž, který nemlčel natočil Leslie Woodhead roku 1970 v rámci svého angažmá v regionální televizní stanici Granada TV. Během vojenské služby se Woodhead naučil rusky a začal pracovat jako editor zpravodajských aktualit World in Action, kde působil až do roku 1989. Jeho specializací byly investigativní rekonstrukce událostí z východní Evropy.
Osud Pjotra Grigorijeviče Grigorenka angažujícího se v ruské organizaci na ochranu lidských práv a bojujícího proti sovětské vládě byl ideálním tématem zpravodajského týmu. Grigorenko byl zavřen v psychiatrické léčebně, aby dále nemohl pracovat. Grigorenkově ženě se však podařilo propašovat do zahraničí manželovy deníky. Vzhledem k těmto okolnostem nebylo možné natáčet tradičním dokumentárním způsobem, a tak Leslie Woodhead přistoupil k dramatizaci Grigorenkova příběhu.
Snímek se stal modelovým filmem pro další televizní dokumentární dramatizace, tak jak je známe dnes. Na rozdíl od Loachova snímeku Cathy, pojď domů a Watkinsnovy Hry na válku, které kombinovaly dokumentární materiály s hranými scénami, natočíl Woodhead v tomto případě poprvé kompletně hraný televizní dokument, který byl založen na skutečných událostech.
Osud Pjotra Grigorijeviče Grigorenka angažujícího se v ruské organizaci na ochranu lidských práv a bojujícího proti sovětské vládě byl ideálním tématem zpravodajského týmu. Grigorenko byl zavřen v psychiatrické léčebně, aby dále nemohl pracovat. Grigorenkově ženě se však podařilo propašovat do zahraničí manželovy deníky. Vzhledem k těmto okolnostem nebylo možné natáčet tradičním dokumentárním způsobem, a tak Leslie Woodhead přistoupil k dramatizaci Grigorenkova příběhu.
Snímek se stal modelovým filmem pro další televizní dokumentární dramatizace, tak jak je známe dnes. Na rozdíl od Loachova snímeku Cathy, pojď domů a Watkinsnovy Hry na válku, které kombinovaly dokumentární materiály s hranými scénami, natočíl Woodhead v tomto případě poprvé kompletně hraný televizní dokument, který byl založen na skutečných událostech.