Tělo jako důkaz
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, romantický, kriminální
- Délka:
- 99 min
- Země:
- USA/Německo, 1993
Upravit profil
Mimořárný divácký zájem o erotický thriller Základní instinkt přirozeně vzbudil pokušení úspěšný model zopakovat. V produkci Dina De Laurentiise natočil režisér německého původu Uli Edel (Poslední útěk do Brooklynu) snímek, dovedně obměňující jak...
Popis
Mimořárný divácký zájem o erotický thriller Základní instinkt přirozeně vzbudil pokušení úspěšný model zopakovat. V produkci Dina De Laurentiise natočil režisér německého původu Uli Edel (Poslední útěk do Brooklynu) snímek, dovedně obměňující jak efektní formu Verhoevenova filmu, tak jeho jednotlivé motivy. Příběh je variací děje Základního instinktu: dráždivě krásná mladá žena je obviněna z vraždy svého staršího bohatého milence, který jí odkázal svůj majetek. Obhájce Frank Dulaney, který svolí Rebeccu Carlsonovou hájit před soudem, propadá zvolna smyslnému, destruktivnímu kpuzlu své klientky. Je ochoten kvůli ní opustit rodinu i přijít o pověst nejlepšího advokáta ve městě. Není však jediný, koho Rebecca ovládla.
Osobní dilema, jež obhájce řeší, je zároveň i klíčem k rozřešení soudní pře. Je žena vinna pouze svou touhou po rozkoši, nebo je chladnokrevným zločincem, používajícím své tělo jako vražesnou zbraˇ? - Při rozvíjení osvědčeného schématu si tvůrci počínají méně sofistikovaně než jejich předchůdci. Přesto je jejich snímek řemeslně perfektně odveden. Netěží tolik z šokujících erotických a krvavých scén, ale spíše z pečlivě budovaného psychologického napětí soudního dramatu a dovedně stupňovaného erotického dusna, vybíjejícího se v několika efektně natočených milostných scénách. Mezi nečekaně ukázněnou Madonnou a vynikajícím Willemem Dafoem panuje kontrastní souhra, která je hlavním kladem divácky atraktivního titulu.
Osobní dilema, jež obhájce řeší, je zároveň i klíčem k rozřešení soudní pře. Je žena vinna pouze svou touhou po rozkoši, nebo je chladnokrevným zločincem, používajícím své tělo jako vražesnou zbraˇ? - Při rozvíjení osvědčeného schématu si tvůrci počínají méně sofistikovaně než jejich předchůdci. Přesto je jejich snímek řemeslně perfektně odveden. Netěží tolik z šokujících erotických a krvavých scén, ale spíše z pečlivě budovaného psychologického napětí soudního dramatu a dovedně stupňovaného erotického dusna, vybíjejícího se v několika efektně natočených milostných scénách. Mezi nečekaně ukázněnou Madonnou a vynikajícím Willemem Dafoem panuje kontrastní souhra, která je hlavním kladem divácky atraktivního titulu.