Upravit profil
Celovečerní český dokumentární film, který zachycuje zejména atmosféru politicky vzrušujícího období od 14. do 30. března 1968, kdy abdikoval Antonín Novotný abdikoval z funkce presidenta republiky a kdy pak 30. března 1968 byl zvolen presidentem...
Popis
Celovečerní český dokumentární film, který zachycuje zejména atmosféru politicky vzrušujícího období od 14. do 30. března 1968, kdy abdikoval Antonín Novotný abdikoval z funkce presidenta republiky a kdy pak 30. března 1968 byl zvolen presidentem Československé socialistické republiky armádní generál Ludvík Svoboda. Film byl natočen kamerou na 16 mm a pak překopírován na 35 mm formát. Byl natáčen kontaktně obraz i zvuk. Film je bez komentáře i bez hudby.
Čelní političtí představitelé jako Ludvík Svoboda, Alexander Dubček, Josef Smrkovský, Oldřich Černík, Čestmír Císař, Ota Šik, František Kriegel, Bohuslav Laštovička, Alois Poledňák, Bohumil Lomský, Gustáv Husák a další jsou zde zachyceni v běžných hovorech mezi sebou, často v soukromých rozhovorech, aby tak z těchto pomíjivých okamžiků byla vytvořena mozaika záběrů, která vystihuje obraz doby a její vnitřní, vypjatou atmosféru.
Režisér Karel Vachek o svém filmu řekl: Drama, do kterého nezasahujeme, jako to činí politikové a novináři, jsme sledovali a kontaktně obrazem i zvukem zaznamenali, abychom pak nemuseli komentovat či lyricky kamuflovat nepřítomnost faktů. Zaznamenávat v reálných proporcích, soustředit se ve větší míře na neoficiální projevy sledovaných reprezentantů uprostřed událostí, jejichž oficiální ráz je dán již jejich politickou povahou.
Čelní političtí představitelé jako Ludvík Svoboda, Alexander Dubček, Josef Smrkovský, Oldřich Černík, Čestmír Císař, Ota Šik, František Kriegel, Bohuslav Laštovička, Alois Poledňák, Bohumil Lomský, Gustáv Husák a další jsou zde zachyceni v běžných hovorech mezi sebou, často v soukromých rozhovorech, aby tak z těchto pomíjivých okamžiků byla vytvořena mozaika záběrů, která vystihuje obraz doby a její vnitřní, vypjatou atmosféru.
Režisér Karel Vachek o svém filmu řekl: Drama, do kterého nezasahujeme, jako to činí politikové a novináři, jsme sledovali a kontaktně obrazem i zvukem zaznamenali, abychom pak nemuseli komentovat či lyricky kamuflovat nepřítomnost faktů. Zaznamenávat v reálných proporcích, soustředit se ve větší míře na neoficiální projevy sledovaných reprezentantů uprostřed událostí, jejichž oficiální ráz je dán již jejich politickou povahou.