Pan Nikdo
- Typ:
- film
- Žánr:
- drama, romantický, fantasy
- Délka:
- 141 min
- Země:
- Francie/Kanada/Německo/Lucembursko/Belgie/Velká Británie, 2009
Upravit profil
V roce 2092 je Mars prázdninovým rezortem a Nemo Nobody 117letý muž, který je posledním smrtelníkem v době, kdy díky vědeckým poznatkům už nikdo neumírá. Na smrtelné posteli Nemo vzpomíná na své tři životy, které možná prožil se třemi různými...
Popis
V roce 2092 je Mars prázdninovým rezortem a Nemo Nobody 117letý muž, který je posledním smrtelníkem v době, kdy díky vědeckým poznatkům už nikdo neumírá. Na smrtelné posteli Nemo vzpomíná na své tři životy, které možná prožil se třemi různými ženami.
Belgický režisér Jaco Van Dormael začal připravovat Pana Nikoho v roce 2001, až v roce 2007 začal svůj první anglicky mluvený film natáčet. Rozpočet dosáhl 37 milionů euro, čímž se Pan Nikdo stal nejdražším belgickým filmem.
Jaco Van Dormael (Toto hrdina, Osmý den) o filmu:
„Moji producenti nechtějí, abych to říkal, ale Pan Nikdo je vysokorozpočtový experimentální film o mnoha různých životech, které může prožít jeden člověk. Záleží jen na rozhodnutích, která v průběhu života učiníme. Každý má nekonečně mnoho možností a činí jak dobrá, tak špatná rozhodnutí. Nemo Nobody si představuje všechny možnosti, které měl. Film má stromečkovou strukturu, v každé situaci, kdy měl učinit závažnou volbu, domýšlíme obě varianty. Žil by odlišně, kdyby vyrůstal s matkou v Kanadě, anebo s otcem v Anglii. Obrazně řečeno, i my všichni stále znovu volíme, jestli sednout na vlak, anebo zůstat na nádraží.“
Belgický režisér Jaco Van Dormael začal připravovat Pana Nikoho v roce 2001, až v roce 2007 začal svůj první anglicky mluvený film natáčet. Rozpočet dosáhl 37 milionů euro, čímž se Pan Nikdo stal nejdražším belgickým filmem.
Jaco Van Dormael (Toto hrdina, Osmý den) o filmu:
„Moji producenti nechtějí, abych to říkal, ale Pan Nikdo je vysokorozpočtový experimentální film o mnoha různých životech, které může prožít jeden člověk. Záleží jen na rozhodnutích, která v průběhu života učiníme. Každý má nekonečně mnoho možností a činí jak dobrá, tak špatná rozhodnutí. Nemo Nobody si představuje všechny možnosti, které měl. Film má stromečkovou strukturu, v každé situaci, kdy měl učinit závažnou volbu, domýšlíme obě varianty. Žil by odlišně, kdyby vyrůstal s matkou v Kanadě, anebo s otcem v Anglii. Obrazně řečeno, i my všichni stále znovu volíme, jestli sednout na vlak, anebo zůstat na nádraží.“