Pád Bílého domu
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, akční
- Délka:
- 119 min
- Motto:
- Teprve zkouška ohněm nás může zocelit...
- Země:
- USA, 2013
Upravit profil
Bílý dům dobyli teroristé. Prezident je jim vydán na milost. Amerika čelí největší hrozbě ve své historii. A existuje jen jeden člověk, který ji může zachránit. Režisér Antoine Fuqua se doposud pyšnil syrovými thrillery s důrazem na realitu...
Popis
Bílý dům dobyli teroristé. Prezident je jim vydán na milost. Amerika čelí největší hrozbě ve své historii. A existuje jen jeden člověk, který ji může zachránit. Režisér Antoine Fuqua se doposud pyšnil syrovými thrillery s důrazem na realitu (Training Day, Slzy slunce). Teď se však pustil do poctivého akčního thrilleru jako ze staré školy, jenže v jeho podání se i zdánlivá akční pohádka může jevit velmi skutečně.
„Teroristé zaútočili na Bílý dům, prezidenta drží jako rukojmí. Zajímalo mě, jak a zda by se to mohlo ve skutečnosti stát,“ vzpomíná režisér na začátky projektu. Aniž by chtěl někoho k něčemu navádět, prý ho šokovalo, když zjistil, že dobře vycvičená a trénovaná skupinka zabijáků by to při troše štěstí a souhry náhod mohla dokázat. I to ho přimělo k tomu, aby se do natáčení filmu pustil.
Zcela nečekaný a velmi dobře připravený útok na Bílý dům za bílého dne završí uvěznění prezidenta Benjamina Ashera (Aaron Eckhart) a jeho nejbližších spolupracovníků v nepřístupném bunkru v podzemí budovy. Při útoku je zcela zdecimována prezidentova ochranka, s výjimkou jediného člověka – jeho bývalého osobního strážce Mikea Banninga (Gerard Butler). Expříslušník zvláštních jednotek využije všech svých schopností a hlavně detailní znalosti prostředí Bílého domu k tomu, aby v jeho útrobách nejen přežil, ale navíc aby ve spolupráci s prezidentovým zástupcem Allanem Trumbullem (Morgan Freeman), který se snaží řídit záchrannou operaci zvenčí, osvobodil hlavu státu. Jenže čas ubíhá, a pokud nebudou nereálné požadavky teroristů splněny, nebude už koho osvobozovat. Kdesi v Bílém domě se navíc skrývá prezidentův syn, jehož případné zajetí by v téhle válce nervů mohlo být rozhodujícím faktorem.
Gerard Butler, který film zároveň produkoval, si ve shodě s režisérem Fuquou uvědomoval, že má v rukou tak neuvěřitelný příběh, že ho bude třeba maximálně uzemnit, aby ho diváci přijali. „Věděli jsme, že když to dokážeme podat tak, jak chceme, diváci se na tu akční jízdu s našimi hrdiny rádi vydají. I proto musela být každá scéna maximálně reálná a logicky vysvětlitelná,“ dodává Butler.
„Teroristé zaútočili na Bílý dům, prezidenta drží jako rukojmí. Zajímalo mě, jak a zda by se to mohlo ve skutečnosti stát,“ vzpomíná režisér na začátky projektu. Aniž by chtěl někoho k něčemu navádět, prý ho šokovalo, když zjistil, že dobře vycvičená a trénovaná skupinka zabijáků by to při troše štěstí a souhry náhod mohla dokázat. I to ho přimělo k tomu, aby se do natáčení filmu pustil.
Zcela nečekaný a velmi dobře připravený útok na Bílý dům za bílého dne završí uvěznění prezidenta Benjamina Ashera (Aaron Eckhart) a jeho nejbližších spolupracovníků v nepřístupném bunkru v podzemí budovy. Při útoku je zcela zdecimována prezidentova ochranka, s výjimkou jediného člověka – jeho bývalého osobního strážce Mikea Banninga (Gerard Butler). Expříslušník zvláštních jednotek využije všech svých schopností a hlavně detailní znalosti prostředí Bílého domu k tomu, aby v jeho útrobách nejen přežil, ale navíc aby ve spolupráci s prezidentovým zástupcem Allanem Trumbullem (Morgan Freeman), který se snaží řídit záchrannou operaci zvenčí, osvobodil hlavu státu. Jenže čas ubíhá, a pokud nebudou nereálné požadavky teroristů splněny, nebude už koho osvobozovat. Kdesi v Bílém domě se navíc skrývá prezidentův syn, jehož případné zajetí by v téhle válce nervů mohlo být rozhodujícím faktorem.
Gerard Butler, který film zároveň produkoval, si ve shodě s režisérem Fuquou uvědomoval, že má v rukou tak neuvěřitelný příběh, že ho bude třeba maximálně uzemnit, aby ho diváci přijali. „Věděli jsme, že když to dokážeme podat tak, jak chceme, diváci se na tu akční jízdu s našimi hrdiny rádi vydají. I proto musela být každá scéna maximálně reálná a logicky vysvětlitelná,“ dodává Butler.