Radikální bojovník s filmovým jazykem režisér Khavn De La Cruz je nejvýraznějším představitelem filipínské nezávislé kinematografie. Tvůrce experimentálních filmů stojí v čele výrobní společnosti a filmového festivalu MOV Digital Film Festival....
Popis
Radikální bojovník s filmovým jazykem režisér Khavn De La Cruz je nejvýraznějším představitelem filipínské nezávislé kinematografie. Tvůrce experimentálních filmů stojí v čele výrobní společnosti a filmového festivalu MOV Digital Film Festival. Je autorem rockových oper, románů a básní, jako zpěvák a klavírista působí ve skupině The Brockas.
John Cage v titulu Khavnova krátkého filmu není náhodou. Podobně jako slavný hudebník posouvá režisér umělecké instrumenty až k hranici fyzické únosnosti. Film je nástrojem formální a mentální destrukce. Ironický klip s plovoucími texty recykluje i Cageovu slavnou skladbu 4'33", skládající se z trojího otevření a zavření víka klavíru, aniž by byl zahrán jediný tón.
Vítězný film oberhausenského festivalu krátkých filmů Rugby Boyz ukazuje v zneklidňující a koncentrované formě život v chudinské čtvrti filipínského města, kde je mezi chatrčemi jedinou dětskou zábavou karaoke, ragby a čicháni ředidla.
Ve slumu se odehrává i snímek Chléb náš vezdejší, který zachycuje den jedné rodiny živící se sběrem odpadků v ulicích. Bída je vrcholným stupněm nicoty, úplností nesvobody.
Plechovka a pantofle slouží k dvouminutové ukázce fotbalového umění při běhu úzkými uličkami chudinské čtvrti až k smetišti, které ji obklopuje.
John Cage v titulu Khavnova krátkého filmu není náhodou. Podobně jako slavný hudebník posouvá režisér umělecké instrumenty až k hranici fyzické únosnosti. Film je nástrojem formální a mentální destrukce. Ironický klip s plovoucími texty recykluje i Cageovu slavnou skladbu 4'33", skládající se z trojího otevření a zavření víka klavíru, aniž by byl zahrán jediný tón.
Vítězný film oberhausenského festivalu krátkých filmů Rugby Boyz ukazuje v zneklidňující a koncentrované formě život v chudinské čtvrti filipínského města, kde je mezi chatrčemi jedinou dětskou zábavou karaoke, ragby a čicháni ředidla.
Ve slumu se odehrává i snímek Chléb náš vezdejší, který zachycuje den jedné rodiny živící se sběrem odpadků v ulicích. Bída je vrcholným stupněm nicoty, úplností nesvobody.
Plechovka a pantofle slouží k dvouminutové ukázce fotbalového umění při běhu úzkými uličkami chudinské čtvrti až k smetišti, které ji obklopuje.