Jan Novák nemá příliš zapamatovatelné jméno. Možná ani na role, které jako dítě ztvárnil si nikdo nevzpomene. A přitom jediný pohled na starší televizní inscenaci každému vybaví známou dětskou tvář. Zejména generace dnešních dvaceti a...

Popis

Jan Novák nemá příliš zapamatovatelné jméno. Možná ani na role, které jako dítě ztvárnil si nikdo nevzpomene. A přitom jediný pohled na starší televizní inscenaci každému vybaví známou dětskou tvář. Zejména generace dnešních dvaceti a třicetiletých si vybaví inscenace, kterými byla "odkojena", jako Jak Kačenka hledala tátu, Bráška, Rohy, Jehla... Všechno to jsou inscenace osmdesátých let, s typickou televizní estetikou, ale skvělým hereckým obsazením (L. Skořepová, J. Brejchová, P. Štěpánek, J. Dvořák...)

Jsou samy o sobě vlastně dokladem o době, ve které vznikly. Honza Novák na toto období vzpomíná s úsměvem, a sám o sobě prohlašuje, že to nebylo žádné hraní a že je druhá liga. Film pro kina, ve kterém hrál, a na který "na jediný se rád podívá znova, protože je "krásnej", je známý Menzlův Konec starých časů. Honza vzpomíná na jeho vznik jako na nejkrásnější zážitek, jak Jiří Menzel v nostalgicky laděném klidném tempu režíroval skutečné herecké špičky (Abrahám, Labuda, Hartl, Hrušínští, Adamíra...). Honza Novák od té doby žádnou nabídku nepřijal, dal se na studium medicíny, oženil se a odstěhoval do poklidného Mělníka. Poslouchá Spirituály, přivydělává si výukou na počítačích nebo jako noční vrátný a každý den dojíždí meziměstským autobusem do školy. A nestěžuje si.