Upravit profil
Malá koňská farma uprostřed kalifornské pouště a na ní dva sourozenci, kteří zažívají věci, nad nimiž byste jen nevěřícně kroutili hlavou a říkali „Nene“. Mistr hororových překvapení a držitel Oscara za film Uteč Jordan Peele natočil další film,...
Popis
Malá koňská farma uprostřed kalifornské pouště a na ní dva sourozenci, kteří zažívají věci, nad nimiž byste jen nevěřícně kroutili hlavou a říkali „Nene“. Mistr hororových překvapení a držitel Oscara za film Uteč Jordan Peele natočil další film, který vás spolehlivě překvapí, šokuje a vyděsí.
Ten den by proběhl jako každý jiný, kdyby se na nebi neobjevilo „cosi“, co sourozencům Haywoodovým zabilo otce. Bylo to UFO? Nebo je vysvětlení mnohem racionálnější? Nikdo nic neví. Zjevné je jen to, že to, co se děje v okolí malé koňské farmy, na níž OJ (Daniel Kaluuya) a Emerald (Keke Palmer) žijí, je čím dál znepokojivější a nabírá to na obrátkách. Zatímco oči senzacechtivých amatérských ufologů a záhadologů se upírají k nebi ve snaze alespoň krátce zahlédnout kousek létajícího talíře, Haywoodovi klopí zraky k zemi. Kdo se na ně nedívá, toho přece neunesou. Nebo že by pravidla neplatila?
Ti, kdo znají tvorbu Jordana Peelea, vědí, že právě on je mistrem v porušování nepsaných pravidel a režisérem, který diváka rád svede na scestí a pak ho nezapomenutelně šokuje. Povedlo se mu to v hororu Uteč, který mu vynesl Oscara za scénář, a v neméně povedeném hororu My. Oba filmy byly mnohovrstevnými multižánrovými perlami, ve kterých se klasická vyvražďovačka mísila s mysteriózním thrillerem, chytrou groteskou a rafinovanou obžalobou společnosti.
Ten den by proběhl jako každý jiný, kdyby se na nebi neobjevilo „cosi“, co sourozencům Haywoodovým zabilo otce. Bylo to UFO? Nebo je vysvětlení mnohem racionálnější? Nikdo nic neví. Zjevné je jen to, že to, co se děje v okolí malé koňské farmy, na níž OJ (Daniel Kaluuya) a Emerald (Keke Palmer) žijí, je čím dál znepokojivější a nabírá to na obrátkách. Zatímco oči senzacechtivých amatérských ufologů a záhadologů se upírají k nebi ve snaze alespoň krátce zahlédnout kousek létajícího talíře, Haywoodovi klopí zraky k zemi. Kdo se na ně nedívá, toho přece neunesou. Nebo že by pravidla neplatila?
Ti, kdo znají tvorbu Jordana Peelea, vědí, že právě on je mistrem v porušování nepsaných pravidel a režisérem, který diváka rád svede na scestí a pak ho nezapomenutelně šokuje. Povedlo se mu to v hororu Uteč, který mu vynesl Oscara za scénář, a v neméně povedeném hororu My. Oba filmy byly mnohovrstevnými multižánrovými perlami, ve kterých se klasická vyvražďovačka mísila s mysteriózním thrillerem, chytrou groteskou a rafinovanou obžalobou společnosti.