Karel Reisz, ten filmový život
- Typ:
- film
- Žánr:
- dokumentární
- Délka:
- 90 min
- Země:
- Česká Republika, 2012
Upravit profil
Dokumentární film o Karlu Reiszovi, vedle Miloše Formana nejslavnějším filmaři českého původu. Film zachycuje zajímavý osobní i pracovní příběh muže, který si odnesl ze svého dětství v Ostravě a Československu vklad pro založení Free Cinema a...
Popis
Dokumentární film o Karlu Reiszovi, vedle Miloše Formana nejslavnějším filmaři českého původu. Film zachycuje zajímavý osobní i pracovní příběh muže, který si odnesl ze svého dětství v Ostravě a Československu vklad pro založení Free Cinema a anglické Nové vlny.
Karel Reisz se proslavil filmy, jako např. Maminka to nedovolí (1955), My jsme hoši z Lambethu (1958), V sobotu večer, v neděli ráno (1960), Ten sportovní život (1963) (producent), Morgan – případ zralý k léčení (1966), Isadora (1968), Francouzova milenka (1981) a stal významnou postavou světového filmu.
Film popisuje Reiszův život se zvláštním důrazem na zásadní vliv, který měl pro založení hnutí Free Cinema. Hnutí, které zanechalo v Británii svůj odkaz a zaznamenalo Británii, která už dnes neexistuje. Filmy Free Cinema jsou cenným dědictvím – fascinujícím, krásným, někdy nadějným a často smutným, ale vždy autentickým. V jeho prvních filmech je možné vidět zásadní vliv Ostravy, města, které je fascinující často smutné, ale plné života a pravdy. Města, které zformovalo jeho filmovou poetiku.
Karel Reisz se proslavil filmy, jako např. Maminka to nedovolí (1955), My jsme hoši z Lambethu (1958), V sobotu večer, v neděli ráno (1960), Ten sportovní život (1963) (producent), Morgan – případ zralý k léčení (1966), Isadora (1968), Francouzova milenka (1981) a stal významnou postavou světového filmu.
Film popisuje Reiszův život se zvláštním důrazem na zásadní vliv, který měl pro založení hnutí Free Cinema. Hnutí, které zanechalo v Británii svůj odkaz a zaznamenalo Británii, která už dnes neexistuje. Filmy Free Cinema jsou cenným dědictvím – fascinujícím, krásným, někdy nadějným a často smutným, ale vždy autentickým. V jeho prvních filmech je možné vidět zásadní vliv Ostravy, města, které je fascinující často smutné, ale plné života a pravdy. Města, které zformovalo jeho filmovou poetiku.