Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě
- Typ:
- film
- Žánr:
- komedie, drama
- Délka:
- 101 min
- Motto:
- Brilantně absurdní příběhy o lidském žití.
- Země:
- Francie/Německo/Švédsko/Norsko, 2014
Upravit profil
Jako moderní Don Quijote a Sancho Panza, tak Sam a Jonathan, dva cestující prodejci s drobnými cetkami, nás vezmou na kaleidoskopickou toulku lidskými touhami. Na výlet, který nám ukáže krásu jednotlivých momentů lidského života, malichernost...
Popis
Jako moderní Don Quijote a Sancho Panza, tak Sam a Jonathan, dva cestující prodejci s drobnými cetkami, nás vezmou na kaleidoskopickou toulku lidskými touhami. Na výlet, který nám ukáže krásu jednotlivých momentů lidského života, malichernost druhých, humor i tragédii, které se skrývají uvnitř každého z nás, majestátnost života či lidské slabiny. S panoramatickým výhledem poukazuje holub ze své ptačí perspektivy na lidský stav. Opeřenec je ohromen lidmi – jejich aktivitami, pošetilostmi, pýchami a nervozitou, kterým se snaží porozumět a pochopit je.
Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě je třetím závěrečným filmem Anderssonovy trilogie o lidském bytí, ve které se tvůrce snažil vytvořit napětí mezi banalitami a podstatnými věcmi, mezi komickým a tragickým – ukázat protichůdnost a dynamickou povahu existence, zatímco formuje myšlenku, že lidský druh potenciálně směřuje k apokalypse, ale také že její výsledek máme ve svých rukách.
Na nejstarším mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách Anderssonův Holub překvapil, dojal a hluboce zapůsobil na porotu, která mu udělila nejvyšší ocenění – Zlatého lva. Švédský mistr komediální absurdity, Roy Andersson, dokáže ve svých filmech vnést humor i do tak bolestivých věcí, jakými jsou smrt, stárnutí, nezaplacené dluhy či neopětovaná láska.
Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě je třetím závěrečným filmem Anderssonovy trilogie o lidském bytí, ve které se tvůrce snažil vytvořit napětí mezi banalitami a podstatnými věcmi, mezi komickým a tragickým – ukázat protichůdnost a dynamickou povahu existence, zatímco formuje myšlenku, že lidský druh potenciálně směřuje k apokalypse, ale také že její výsledek máme ve svých rukách.
Na nejstarším mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách Anderssonův Holub překvapil, dojal a hluboce zapůsobil na porotu, která mu udělila nejvyšší ocenění – Zlatého lva. Švédský mistr komediální absurdity, Roy Andersson, dokáže ve svých filmech vnést humor i do tak bolestivých věcí, jakými jsou smrt, stárnutí, nezaplacené dluhy či neopětovaná láska.