Equilibrium
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, akční, sci-fi
- Délka:
- 107 min
- Motto:
- City jsou nutnost, jako dýchání. Bez nich je život jenom jako tikání hodin.
- Země:
- USA, 2002
Upravit profil
21. století, svět po třetí světové válce. John Preston je zvláštní agent vycvičený k trestání lidí, kteří nedodržují společností stanovená pravidla. Striktní režim světa budoucnosti likviduje každého, kdo projeví cit či ukrývá knihy, umělecká...
Popis
21. století, svět po třetí světové válce. John Preston je zvláštní agent vycvičený k trestání lidí, kteří nedodržují společností stanovená pravidla. Striktní režim světa budoucnosti likviduje každého, kdo projeví cit či ukrývá knihy, umělecká díla či hudební nosiče. Ty jsou totiž zakázány, protože umějí vyvolávat emoce a ohrožují tak umělou stabilitu totalitního státu založeného na strachu a represi. Co se stane, když agent s povolením zabíjet všechny, kteří se nějakým způsobem pokoušejí vymknout tomuto nesnesitelnému životu, vynechá svou povinnou pravidelnou dávku Prozia - drogy zbavující lidi emocí?
A co se stane, když tento muž vzápětí potká krásnou a citlivou mladou ženu, která je odsouzena k smrti?Johnovi nezbývá, než přehodnotit vše, co dosud bezduše vyznával, a pokusit se zachránit svět i sebe samotného. Debutující režisér Kurt Wimmer, kterého známe např. jako spoluscenáristu filmů Aféra Thomase Crowna, Koule nebo Test, situoval svou temnou postkatastrofickou sci-fi do světa připomínajícího klasické literární dystopie – 1941 George Orwella či 451° Fahrenheita Raye Bradburyho.
Pro potřeby svého vizuálně fascinujícího světa vytvořil zvláštní druh bojového umění Gun-Kata založeného na kombinaci „westernového“ pistolnického umění a „východní“ práce bojovníka s vlastním tělem. Při budování atmosféry podobenství o nebezpečí ztráty nejobyčejnějších lidských citů se obešel bez nákladných zvláštních efektů: o to pozoruhodnější je způsob, jakým v kulisách německého Berlína vytváří (v úzké spolupráci s kameramanem Dionem Beebem a hudebním skladatelem Klausem Badeltem) autonomní svět, zrozený jakoby z našich nejhorších nočních můr.
A co se stane, když tento muž vzápětí potká krásnou a citlivou mladou ženu, která je odsouzena k smrti?Johnovi nezbývá, než přehodnotit vše, co dosud bezduše vyznával, a pokusit se zachránit svět i sebe samotného. Debutující režisér Kurt Wimmer, kterého známe např. jako spoluscenáristu filmů Aféra Thomase Crowna, Koule nebo Test, situoval svou temnou postkatastrofickou sci-fi do světa připomínajícího klasické literární dystopie – 1941 George Orwella či 451° Fahrenheita Raye Bradburyho.
Pro potřeby svého vizuálně fascinujícího světa vytvořil zvláštní druh bojového umění Gun-Kata založeného na kombinaci „westernového“ pistolnického umění a „východní“ práce bojovníka s vlastním tělem. Při budování atmosféry podobenství o nebezpečí ztráty nejobyčejnějších lidských citů se obešel bez nákladných zvláštních efektů: o to pozoruhodnější je způsob, jakým v kulisách německého Berlína vytváří (v úzké spolupráci s kameramanem Dionem Beebem a hudebním skladatelem Klausem Badeltem) autonomní svět, zrozený jakoby z našich nejhorších nočních můr.