Během pěti týdnů natáčení bylo každý den pořízeno kolem osmdesáti záběrů. Vzhledem k rychlému pracovnímu tempu a poměrně krátké době pobytu si Antonioni uvědomoval nemožnost hlubšího poznání života této pro Evropana tak exotické země. Jak sám...

Popis

Během pěti týdnů natáčení bylo každý den pořízeno kolem osmdesáti záběrů. Vzhledem k rychlému pracovnímu tempu a poměrně krátké době pobytu si Antonioni uvědomoval nemožnost hlubšího poznání života této pro Evropana tak exotické země. Jak sám prohlásil: „Vypravil jsem se do Číny, ne abych ji pochopil, ale abych ji viděl.“ Z toho vycházel i režisérův záměr dokumentovat vliv revolučních změn na každodenní život obyčejných lidí a nesnažit se o rozbor nových politických a společenských struktur. Paradoxně i takto ideologicky korektně pojímané dílo se u představitelů Číny nesetkalo s vlídným přijetím. Jelikož ve filmu postrádali více „jásavé“ barevnosti a impozantnosti, označili tvůrce za ruského revizionistu a jeho dokument obvinili z hanobení čínské revoluce.