Barva noci
- Typ:
- film
- Žánr:
- thriller, mystery, romantický
- Délka:
- 121 min
- Země:
- USA, 1994
Psychiatr Bill Capa potřebuje pomoc kolegy a vyhledá přítele Boba. Ten se mu svěří se svým strachem ze smrti a brzy na to je nalezen mrtvý. Bill převezme jeho klientelu, aby se dopátral pravdy - mezi pacienty je totiž zřejmě vrah. Eroticky...
Popis
Psychiatr Bill Capa potřebuje pomoc kolegy a vyhledá přítele Boba. Ten se mu svěří se svým strachem ze smrti a brzy na to je nalezen mrtvý. Bill převezme jeho klientelu, aby se dopátral pravdy - mezi pacienty je totiž zřejmě vrah.
Eroticky thriller režiséra Richarda Rushe Barva noci těží z obligátního motivu psychiatra, který se osudově zaplete do osidel svého povoláni - Newyorský psychoanalytik Bill Capa utrpí těžký šok když jedna pacientka spáchá sebevraždu skokem z okna jeho ordinace. Pomoc hledá u svého kamaráda losangelského psychiatra Boba Moorea Ten je však brutálně zavražděn; Bill se ujme pěti jeho pacientů, mezi nimiž hledá vraha. Zapomíná na své obavy a deprese v náruči tajemné a náruživé Rose. Bill se stane terčem několika vražedných útoků; nakonec vrah udeří znovu a psychiatr zjišťuje, že všechno je úplně jinak než se na počátku zdálo.
Tvůrci filmu pracují se zavedenými prvky, z nichž pro diváka skládají záměrně matoucí vyprávění, plné falešných stop. Richard Rush, který se vrací k režii po dlouhé odmlce, místy sám ztrácí orientaci a tak se jeho příběh plný nečekaných zvratů, nakonec mění v samoúčelnou, spekulativní frašku Všechny "hitchcockovské" motivy (postava rozervaného psychiatra, v závěru odhalená několikanásobná identita schizofrenické postavy á la psycho, rozjímavé scény ve stylu Vertiga) působí až nechtěně směšně. Věrohodnosti filmu nepřidávají, ani kreace Bruce Willise, postrádajícího pevné režijní vedení, a pouze dekorativní Jane Marchové, kterou proslavilo erotické drama Milenec a která i zde předvádí v několika erotických scénách především své sexuální kouzlo.
Eroticky thriller režiséra Richarda Rushe Barva noci těží z obligátního motivu psychiatra, který se osudově zaplete do osidel svého povoláni - Newyorský psychoanalytik Bill Capa utrpí těžký šok když jedna pacientka spáchá sebevraždu skokem z okna jeho ordinace. Pomoc hledá u svého kamaráda losangelského psychiatra Boba Moorea Ten je však brutálně zavražděn; Bill se ujme pěti jeho pacientů, mezi nimiž hledá vraha. Zapomíná na své obavy a deprese v náruči tajemné a náruživé Rose. Bill se stane terčem několika vražedných útoků; nakonec vrah udeří znovu a psychiatr zjišťuje, že všechno je úplně jinak než se na počátku zdálo.
Tvůrci filmu pracují se zavedenými prvky, z nichž pro diváka skládají záměrně matoucí vyprávění, plné falešných stop. Richard Rush, který se vrací k režii po dlouhé odmlce, místy sám ztrácí orientaci a tak se jeho příběh plný nečekaných zvratů, nakonec mění v samoúčelnou, spekulativní frašku Všechny "hitchcockovské" motivy (postava rozervaného psychiatra, v závěru odhalená několikanásobná identita schizofrenické postavy á la psycho, rozjímavé scény ve stylu Vertiga) působí až nechtěně směšně. Věrohodnosti filmu nepřidávají, ani kreace Bruce Willise, postrádajícího pevné režijní vedení, a pouze dekorativní Jane Marchové, kterou proslavilo erotické drama Milenec a která i zde předvádí v několika erotických scénách především své sexuální kouzlo.