Po snímku Drahý deníčku obrátil Nanni Moretti ve filmu Apríl kameru znovu sám na sebe. Svůj semiautobiografický semidokumentární snímek tvůrce natáčel po dobu několika let a zaangažoval do něj kromě sebe i členy vlastní rodiny. Dílo vznikalo...

Popis

Po snímku Drahý deníčku obrátil Nanni Moretti ve filmu Apríl kameru znovu sám na sebe. Svůj semiautobiografický semidokumentární snímek tvůrce natáčel po dobu několika let a zaangažoval do něj kromě sebe i členy vlastní rodiny. Dílo vznikalo spontánně a reagovalo na čerstvé podněty – Moretti často psal scénář den předtím, než se natáčelo. Snímek zachycuje Morettiho jako čerstvého otce i jeho snahy natočit dokument o dobové politické situaci. Spojení osobní a politické roviny vytváří výmluvný portrét dobové italské společenské situace.